Disse salgsbetingelsene gjelder for kjøp av varer fra nettbutikken, og regulerer rettigheter og plikter mellom selger og kjøper ved handel på nettsiden.
Selger
Daniel Mathiesen AS
Organisasjonsnummer: 929 364 848
Adresse: Åssiden terrasse 26 A, 1160 Oslo
Telefon: +47 980 42 167
E-post: daniel.mathiesen@gmail.com
Kjøper
Kjøper er den forbrukeren som gjennomfører bestilling i nettbutikken.
1. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende når kjøper har gjennomført bestilling og mottatt ordrebekreftelse fra selger. Ordrebekreftelsen sendes til e-postadressen oppgitt ved kjøp. Kjøper er ansvarlig for å kontrollere at opplysningene i ordrebekreftelsen er korrekte.
2. Produkter og personalisering
Selger tilbyr personaliserte navnelapper med QR-kode. Produktene produseres basert på informasjon kjøper selv legger inn, som navn og telefonnummer. Kjøper er ansvarlig for at informasjonen er korrekt før bestilling gjennomføres.
3. Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift. Eventuelle fraktkostnader vises før bestilling fullføres. Selger forbeholder seg retten til å endre priser uten forvarsel, men prisendringer påvirker ikke allerede gjennomførte bestillinger.
4. Betaling
Betaling skjer gjennom tilgjengelige betalingsløsninger i nettbutikken. Betalingen belastes ved gjennomført bestilling. Selger lagrer ikke betalingsinformasjon.
5. Produksjon og levering
Bestilte navnelapper produseres etter at betaling er mottatt. Levering skjer til adressen kjøper har oppgitt ved bestilling. Anslått leveringstid er veiledende og kan variere. Forsinkelser som skyldes forhold utenfor selgers kontroll gir ikke rett til erstatning.
6. Angrerett
I henhold til angrerettloven § 22 bokstav e gjelder ikke angreretten for varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg.
Dette innebærer at kjøp av personaliserte navnelapper ikke kan angrerettes eller returneres etter at bestillingen er gjennomført.
7. Reklamasjon og mangler
Dersom varen har en produksjonsfeil eller ikke samsvarer med bestillingen, kan kjøper reklamere i henhold til forbrukerkjøpsloven. Reklamasjon må meldes til selger innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget eller burde vært oppdaget.
Reklamasjon gjelder ikke feil som skyldes:
- Feil eller mangler i informasjonen kjøper selv har lagt inn
- Normal slitasje
- Feil bruk eller bruk utenfor anbefalt bruksområde
Ved godkjent reklamasjon vil selger, etter eget valg, tilby ny produksjon eller refusjon.
8. Bruk av QR-kode og tjenesten
QR-koden på navnelappene leder til en digital tjeneste som gjør det mulig for en finner å gi beskjed om funn. Selger kan ikke garantere at tapte gjenstander blir funnet eller returnert. Tjenesten tilbys som et hjelpemiddel uten garanti for resultat.
9. Personopplysninger
Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende personvernlovgivning. Se egen personvernerklæring for informasjon om hvordan personopplysninger samles inn, lagres og brukes.
10. Ansvarsbegrensning
Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap, følgeskader eller tap som følge av bruk eller manglende bruk av produktene eller tjenesten, med mindre annet følger av ufravikelig lovgivning.
11. Endringer i vilkår
Selger forbeholder seg retten til å endre salgsbetingelsene. Endringer gjelder fra det tidspunkt de publiseres på nettsiden og påvirker ikke allerede inngåtte avtaler.
12. Tvister og lovvalg
Avtalen er underlagt norsk rett. Tvister skal søkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøper bringe saken inn for Forbrukertilsynet eller Forbrukerklageutvalget. Verneting er kjøpers bosted.